Діти і гроші

Інтерес до грошей проявляється у дітей вже у дворічному віці. У 5-6 років багатьом дітям вже хочеться самостійно щось купити. Мистецтво користування грошима відображає наше вміння контролювати свої бажання, тому вчитися цьому мистецтву слід саме в дитинстві.Світ рекламних роликів і телешоу здається дитині цілком реальним. Голову треба мити тільки таким шампунем, носити в кишені тільки такий телефон ...

Дитину заворожує форма речей, фірмові етикетки. І батьки не завжди можуть задовольнити його потреби. У цій ситуації одні батьки вважають, якщо не дозволяти дитині самій хоча б інколи купувати собі те, що йому подобається, у нього можуть розвинутися жадібність, заздрість до інших, комплекс неповноцінності. Інші думають, якщо регулярно виділяти гроші на кишенькові витрати, дитина поступово розпестять, не навчиться стримувати свої бажання.

На Заході, наприклад, навіть у багатих сім'ях дітей змушують підробляти рознощиками пошти, кур'єрами, мийниками машин. Адже саме так можна дізнатися справжню ціну грошей і сувору правду життя.Відносини дитини з грошима розпочинаються з виділення йому коштів на дрібні витрати - кишенькових грошей. Не слід давати їх раніше, ніж дитина піде в школу. Тут гроші можуть бути потрібні на сніданки, навчальні приладдя, на відвідування ковзанки, театру, кіно і т. д. А. С. Макаренко пише: «... Треба так давати дітям гроші, щоб вони могли витрачати куди хочу - юридично, а насправді, щоб на кожному кроці гальмували своє бажання. Тільки за таких умов кишенькові гроші принесуть свою користь ». Не слід давати дітям гроші понад потреби. Зайві гроші в недосвідчених руках заважають вихованню скромності, ощадливості та інших позитивних якостей. Дитина повинна планувати свої витрати і вирішувати, що важливіше купити, а від яких покупок слід утриматися.У деяких сім'ях батьки дозволяють дітям мати скарбнички. Досвід показує, що скарбничка розвиває у дітей дух накопичення. Не слід і рахувати кожну копійку, витрачену дитиною. Він повинен знати, що до нього ставляться з довірою, що в розумному і можливому відмови йому не буде. Постійні обмеження розвивають в дитині підвищений інтерес до грошей, довіра цей інтерес гасить. Найголовніше - дитина повинна розуміти, що гроші видобуваються працею, і знати їм ціну. Якщо діти бачать, що гроші, зароблені батьком і матір'ю, витрачаються на потреби всієї родини, що кожен в сім'ї думає не стільки про себе, скільки про інших, що витрати виробляються продумано, у них виробляється гальмування, про який говорить А. С. Макаренко, і розвиваються хороші риси характеру.

педагог-психолог категорії МБУ ГЦ ПМСС «ИНДИГО»Г.Р.Ямалетдінова

Кiлькiсть переглядiв: 169